0
Επιβολή νέων «πράσινων» φόρων από το 2025 προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Πρόγραμμα με δικαιολογία την προστασία του περιβάλλοντος και τα υποτιθέμενα «ακραία καιρικά φαινόμενα».

Μία «προστασία» την οποία θα επιβάλουν να την πληρώσουν οι πολίτες που ποτέ όμως δεν θα την… δουν.

Σήμερα επιβάλλονται διάφορα περιβαλλοντικά τέλη και εισφορές, όπως για παράδειγμα το πράσινο τέλος 0,03 ευρώ το λίτρο στο Diesel Κίνησης.

Να υπενθυμιστεί ότι το 67% της τελικής τιμής των καυσίμων κίνησης και συγκεκριμένα της αμόλυβδης βενζίνης, είναι φόροι και δασμοί.

Αναλυτικότερα οι «πράσινοι» φόροι έχουν ως εξής:

– Τέλος ανακύκλωσης για τα προϊόντα, η συσκευασία των οποίων περιέχει πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC) ύψους 0,08 ευρώ προ ΦΠΑ ανά τεμάχιο προϊόντος

– Περιβαλλοντικό τέλος ύψους 0,07 ευρώ προ ΦΠΑ ανά τεμάχιο πλαστικής σακούλας μεταφοράς το οποίο καταβάλλουν οι καταναλωτές

– Εισφορά προστασίας του περιβάλλοντος για τα πλαστικά προϊόντα που διατίθενται ως συσκευασία των τροφίμων και των ποτών κατά την πώλησή τους από επιχειρήσεις μαζικής εστίασης και από επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, οι οποίες πωλούν τρόφιμα και ποτά.
Η εισφορά είναι ύψους 0,04 ευρώ προ ΦΠΑ ανά τεμάχιο.

– Πράσινο τέλος ύψους 30 ευρώ ανά χιλιόλιτρο επί του πετρελαίου εσωτερικής καύσης («diesel»), με εξαίρεση του χρησιμοποιούμενου ως καυσίμου θέρμανσης.

– Έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα παλαιού τύπου με βάση την κατηγοριοποίηση των εκπομπών καυσαερίων και με συντελεστές ανάλογα με την κατηγοριοποίηση των εκπομπών καυσαερίων.

Για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων (διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας), λαμβάνεται υπόψη, η λιανική τιμή πώλησης προ φόρων, βάσει τιμοκαταλόγων, με βάση τους συντελεστές της κλίμακας προοδευτικής φορολόγησης οι οποίοι διαφοροποιούνται περαιτέρω, ανάλογα με την εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα (CO2), καθώς και με τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) που πληρούν εκ κατασκευής τα αυτοκίνητα οχήματα με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης ως προς την πρώτη ταξινόμηση.

– Νέα κλίμακα υπολογισμού τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν από 01/11/2010 και κλίμακα υπολογισμού βάσει εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν από 01/11/2010-31/12/2020 και τροποποίηση της για τα οχήματα που ταξινομούνται από 1/1/2021 και εφεξής.

– Τέλος Ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση που αντικατέστησε το Φόρο Διαμονής και επιβάλλεται ανά ημερήσια χρήση και ανά δωμάτιο ή διαμέρισμα, βαρύνει τον διαμένοντα, που έκανε χρήση του δωματίου ή του διαμερίσματος

Γίνεται κατανοητό λοιπόν γιατί οι μετεωρολόγοι σχεδόν κάθε εβδομάδα, απλές βροχές τις «βαφτίζουν» ακραία καιρικά φαινόμενα και γιατί καθημερινά ακούμε για κλιματική αλλαγή οφείλεται στους κατοίκους του πλανήτη και άρα πρέπει να πληρώσουν για τα αποτελέσματα της.

Κλιματική αλλαγή η οποία πάντοτε συνέβαινε, και πάντα θα συμβαίνει καθώς ο πλανήτης ουδέποτε είχε σταθερό κλίμα όπως και δεν έχει σταθερό άξονα γύρω από τον οποίο περιστρέφεται.

Έτσι λοιπόν οι ήδη υπάρχοντες πράσινη φόροι θα επανεξεταστούν και θα προστεθούν κι άλλοι με το πρόσχημα ότι όλοι οι άνθρωποι ευθύνονται για την κατάσταση του κλίματος του πλανήτη επειδή απλώς υπάρχουν…

loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top