Πιθανότατα δεν υπάρχει ούτε ένας οδηγός αυτοκινήτου που να έχει οδηγήσει όχημα έστω και για ένα μικρό διάστημα στην χώρα μας και να μην έχει βρεθεί αντιμέτωπος με το πρόβλημα του πάρκινγκ ή μάλλον την έλλειψη αυτού.
Οι λόγοι είναι πολλοί και σίγουρα δεν μπορεί να γίνει κάτι για όλους. Ένας εξ αυτών όμως είναι αρκετά αμφιλεγόμενος και μάλιστα έχει την τάση να γεννά αντιπαραθέσεις.
Φυσικά αναφερόμαστε στις μοτοσικλέτες, και συγκεκριμένα στην όχι και τόσο σπάνια περίπτωση του να βρίσκεται ένα δίκυκλο όχημα παρκαρισμένο σε θέση αυτοκινήτου. Πόσες φορές σας έχει τύχει να ψάχνετε απεγνωσμένα να παρκάρετε για ώρα, και καθώς φέρνετε βόλτες να έχετε πετύχει μοτοσικλέτες παρκαρισμένες παράλληλα με το πεζοδρόμιο, να καταλαμβάνουν πολύ περισσότερο χώρο απ' όσο αν είχαν τοποθετηθεί κάθετα σε αυτό; Τότε, εύλογα αναρωτιέστε: Αυτό είναι κάτι απλώς ενοχλητικό, ή μήπως είναι παράνομο;
Το παρκάρισμα μοτοσικλέτας σε θέση αυτοκινήτου, είναι νόμιμο
Όσο και αν στεναχωρήσουμε όσους από εσάς δεν το γνωρίζατε, το παρκάρισμα ενός δίκυκλου παράλληλα με το πεζοδρόμιο είναι απολύτως νόμιμο. Η μοναδική προϋπόθεση, φυσικά, είναι να πρόκειται για όχημα που βρίσκεται σε κυκλοφορία, με πινακίδες κ.λπ. Σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιείται κάποιο παροπλισμένο «ερείπειο», χωρίς πινακίδες, ασφάλεια και τέλη κυκλοφορίας, το οποίο απλά εκτελεί χρέη κράτησης της θέσης ή του χώρου. Σε τέτοια περίπτωση, η τροχαία έχει κάθε δικαίωμα να έρθει και να «σηκώσει» το μηχανάκι, όπως θα γινόταν άλλωστε και με οποιοδήποτε άλλο παρατημένο όχημα.
Το θέμα που δημιουργείται, επί της ουσίας έχει μόνο ηθική πλευρά. Σίγουρα, με το να παρκάρει ένα δίκυκλο κάθετα σε πεζοδρόμιο και ανάμεσα από αυτοκίνητα κινδυνεύει περισσότερο από τους πιθανούς κακούς χειρισμούς ενός οδηγού αυτοκινήτου. Από την στιγμή όμως που όλοι γνωρίζουμε πόσο δύσκολη είναι η εύρεση θέσης στάθμευσης, ειδικά στα αστικά κέντρα, είναι εύλογο να περιμένει κάποιος από τους μοτοσικλετιστές να βοηθήσουν στην αποσυμφόρηση της κατάστασης.
Τι γίνεται με τις μοτοσικλέτες στα πεζοδρόμια;
Εδώ ευτυχώς δεν υπάρχουν ούτε «παραθυράκια» στο νόμο, ούτε κάποια άλλη δικαιολογία που να επιτρέπει την στάθμευση δίκυκλου πάνω στο πεζοδρόμιο. Σύμφωνα με το Άρθρο 34, παρ. 2 του ΚΟΚ απαγορεύεται η στάση ή στάθμευση σε πεζοδρόμια, πλατείες, ειδικά ερείσματα που προορίζονται για πεζούς ως και ποδηλαταδρόμους, εκτός αν επιτρέπεται σε αυτούς η στάθμευση με ειδική σήμανση. Όσοι δεν συμμορφώνονται με αυτό θα πρέπει να πληρώσουν διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ. Εάν τώρα χρειαστεί γερανός να μεταφέρει το όχημα τότε και αυτά τα έξοδα βαραίνουν τον παραβάτη.
Επειδή όμως καταλαβαίνουμε και τους μοτοσικλετιστές και την δύσκολη κατάσταση που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους, η πιο σωστή κίνηση στην οποία έχουν ήδη προχωρήσει μερικοί δήμοι, είναι η δημιουργία ειδικά διαμορφωμένων χώρων για αποκλειστική στάθμευση δίκυκλων. Έτσι θα λήξουν τα παράπονα, τόσο από τους χρήστες των αυτοκινήτων όσο και από τους πεζούς, ενώ και οι ίδιοι οι μοτοσικλετιστές θα νιώθουν πιο σίγουροι πως το όχημα τους δεν θα πάθει κάποια ζημιά.
loading...
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.