Ισχύει η αυστηρή απόφαση που έχει ήδη παρθεί στη χώρα μας για το τέλος των αυτοκινήτων diesel και βενζίνης;
Τα δεδομένα άλλαξαν μετά την απόφαση της Ε.Ε. και πλέον θα πρέπει να προσαρμοστεί και η Ελλάδα σε αυτά.
Θυμίζουμε οτι η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Γερμανία, που προτοστάτησε στην… επανάσταση κατά της πλήρους απαγόρευσης των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (diesel, βενζίνης), ανακοίνωσαν ότι κατέληξαν σε συμφωνία για το μέλλον των αυτοκινήτων αυτών.
Σύμφωνα με αυτή δε θα ισχύσει η πλήρης απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες diesel και βενζίνης, εφόσον αυτά από το 2035 θα χρησιμοποιούν μόνο κλιματικά ουδέτερα καύσιμα, τα λεγόμενα e-fuels.
Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι και οι σημερινοί κινητήρες -και ακόμα καλύτερα οι τεχνολογίας EURO7 που έρχονται από τον Ιούλιο του 2025- είναι έτοιμοι για αυτά τα καύσιμα .
Σε ότι αφορά την Ελλάδα, ο Πρωθυπουργός είχε ανακοινώσει στα τέλη του 2021 την πλήρη απαγόρευση της πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2030 -δηλαδή 5 χρόνια νωρίτερα από την απόφαση της Ε.Ε., και το 2025 για τα ταξί.
Όπως χαρακτηριστικά είχε ανακοινώσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την διάρκεια του Υπουργικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε στης 4 Νοεμβρίου του 2021: «Από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Και από το 2030 θα απαγορεύεται η πώληση νέων ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης»!
Όπως ήταν φυσικό, η ανακοίνωση αυτή παράλληλα με την 5ετη επίσπευσή της, έσκασε σαν… βόμβα κυρίως στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, αλλά αναμφίβολα και στους υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτων, αφού σε λίγα μόλις χρόνια θα αλλάζαν όλα…
Αυτή η απόφαση έχει ήδη γίνει νόμος του Ελληνικού κράτους (Κλιματικός νόμος) ο οποίος περιλαμβάνει και μία ακόμα πιο άμεση απόφαση που αφορά της εταιρείες leasing και τα εταιρικά αυτοκίνητα.
Η εν λόγω νομοθεσία θα εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου του 2024 έχει σημαντικές επιπτώσεις στον τομέα των εταιρειών χρονομίσθωσης και ενοικιάσεων οχημάτων στην Ελλάδα. Σύμφωνα με αυτή, οι εταιρείες χρονομίσθωσης υποχρεούνται να αποκτούν ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά οχήματα για το 25% του νέου στόλου που προμηθεύονται. Αυτά τα οχήματα πρέπει να πληρούν το κριτήριο των εκπομπών CO2 έως 50 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Με αυτόν τον τρόπο, η κυβέρνηση προωθεί την υιοθέτηση πιο φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων και τη μείωση της ρύπανσης στις πόλεις.
Επιπλέον, από το 2026, απαγορεύεται η απόκτηση οχημάτων ταξί με κινητήρα εσωτερικής καύσης στις περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Αυτό σημαίνει ότι μόνο ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά ταξί θα επιτρέπονται στους δρόμους αυτών των πόλεων, με στόχο τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Οι εταιρείες ενοικιάσεων θα πρέπει επίσης να προμηθεύονται ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά οχήματα για το 33% του νέου στόλου που αποκτούν, τηρώντας το όριο των εκπομπών CO2 έως 50 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Όμως με τα νέα δεδομένα που προέκυψαν τι θα ισχύσει για τη χώρα μας;
Είναι δεδομένο -αν και καλούνται να το αποδείξουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες μαζί με τις εταιρείες παραγωγής καυσίμων- ότι τα νέα καύσιμα e-fuels είναι πραγματικά «πράσινα». Υπο το πρίσμα των επιβεβαιώσεων-αποδείξεων που περιμένει και η Ε.Ε. η χώρα μας είναι δεδομένο ότι θα ακολουθήσει τις αποφάσεις της Ε.Ε. αν και έχει το δικαίωμα της απόλυτης αυτονομίας.
Ο βασικός λόγος που η Ε.Ε. και κατά προέκταση και η Ελλάδα, θα καταργήσουν την απόφαση απαγόρευσης των κινητήρων βενζίνης και diesel είναι ότι τα συνθετικά καύσιμα θα επιτρέψουν στους κινητήρες να μειώσουν δραστικά τις εκπομπές ρύπων, και σε συνδυασμό με κάποιας μορφής ηλεκτροκίνηση (υβριδικά κλπ) να αποτελέσουν το ιδανικό ενδιάμεσο σενάριο πριν την πλήρη κατάργηση των θερμικών κινητήρων μέχρι τα μέσα του αιώνα.
Η ύπαρξη αυτής της εναλλακτικής θα δώσει την ευκαιρία στις εταιρείες να συνεχίσουν να παράγουν τα πιο προσιτά μοντέλα που τείνουν προς εξαφάνιση ελέω ηλεκτροκίνησης…
Σε ότι αφορά τώρα την απόφαση για τις εταιρείες leasing, ενοικιάσεων και τα ταξί, υπάρχει πρόθεση να δωθεί μία μεγάλη παράταση, μέχρι να είναι έτοιμη η Ελληνική οικονομία να στηρίξει δυναμικά, μία τέτοια αλλαγή…
Αναμφίβολα, η Ελλάδα αυτή τη στιγμή έχει ανάγκη τα «πράσινα» αυτοκίνητα να απευθύνονται στους πολλούς και παράλληλα να δοθούν δραστικά κίνητρα για την αλλαγή του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων στη χώρα μας, που δηλητηριάζουν την ατμόσφαιρα μας.
Η χώρα μας έχει αυτοκίνητα με μέσο όρο ηλικίας τα 17 έτη. Δηλαδή έχει έναν από τους γηραιότεροους και συνάμα πιο ρυπογόνους και κακοσυντηρημένους στόλους οχημάτων στην Ε.Ε.
Με δεδομένη την παράταση ζωής των κινητήρων βενζίνης και diesel πρέπει άμεσα να δοθούν σοβαρά κίνητρα ίσως με τη μορφή της απόσυρσης ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ– να αλλάξουν οι Έλληνες αυτοκίνητο. Τώρα είναι η ευκαιρία, αφού οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μείνουν πολλές δεκαετίες μαζί μας…
loading...
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.