0
Μπορεί στη Νέα Δημοκρατία να νοιώθουν πως είναι μια… ευχάριστη ατμόσφαιρα μετά την άνετη νίκη στις εθνικές εκλογές, όμως αυτό σε καμία περίπτωση δεν αποτρέπει τα 57 αμείλικτα «γιατί» που πλανώνται πάνω από το Μαξίμου. Τουλάχιστον 57 ζωές χάθηκαν στο προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών – 57 ψυχές ζητούν δικαίωση, και οι οικογένειές τους συνεχίζουν να αγωνίζονται για να δικαιωθούν.

Οι εξελίξεις τρέχουν, και παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης Μητσοτάκη να «θαφτεί» εντελώς το θέμα, υπάρχει μια συντονισμένη δράση ανθρώπων που αντιστέκονται σε όλη αυτή την ανήθικη φίμωση. Γονείς αδικοχαμένων παιδιών, επιζήσαντες από την τραγωδία, δικηγόροι, ανεξάρτητοι πραγματογνώμονες, δημοσιογράφοι μετρημένοι στα δάχτυλα και διάφοροι άνθρωποι που μάχονται για να δικαιωθούν αυτές οι ψυχές και να μην υπάρξουν ποτέ ξανά νέα Τέμπη, εργάζονται καθημερινά για να κρατήσουν την υπόθεση στην επιφάνεια.

Ο αγώνας της Ευδοκίας

Εξέχουσα θέση σε αυτή τη μάχη, έχει και η Ευδοκία Τσαγκλή, επιζήσασα από τη μοιραία σύγκρουση των τρένων, η οποία ταξίδευε στο τρίτο βαγόνι και κατάφερε να αποδράσει μέσα από μια άμορφη μάζα σιδερικών, με τις φλόγες να την έχουν περικυκλώσει. Όταν η Ευδοκία πήγε με απολύτως ειρηνικό τρόπο να προσεγγίσει τον Κυριάκο Μητσοτάκη σε μια προεκλογική του ομιλία στη Θεσσαλονίκη για να του θέσει κάποια ερωτήματα, οι παρατρεχάμενοι της φρουράς του πρωθυπουργού την πήραν σηκωτή και την απομάκρυναν από το σημείο. Αυτή είναι η «ευαισθησία» του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος κορόιδευε τον κόσμο λέγοντας ότι «μπορεί και να έκλαψε για τα Τέμπη».

Η Ευδοκία αγωνίζεται καθημερινά μέσω των ΜΚΔ, για την ευαισθητοποίηση και την αφύπνιση του κόσμου σχετικά με το έγκλημα που συντελέστηκε στα Τέμπη. Τελευταία της επισήμανση πάνω στο ζήτημα, μια είδηση που μετέδωσαν λιγοστά Μέσα Ενημέρωσης, για τη δικογραφία που απέστειλε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία στη Βουλή για την περίφημη σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ.

Αναζητούνται ευθύνες για την «αμαρτωλή» σύμβαση

Η «στοιχειωμένη» πλέον, σύμβαση 717 σχεδιάστηκε για να μεγιστοποιήσει την ασφάλεια, να αυξήσει τη χωρητικότητα και να συντελέσει στη μείωση του λειτουργικού κόστους μέσω της ηλεκτρικής σηματοδότησης σε τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου συνολικού μήκους 600 χλμ., από ΣΚΑ έως Θεσσαλονίκη (πλην του τμήματος Τιθορέας-Δομοκού) και από Θεσσαλονίκη έως Προμαχώνα.

Αν αυτή η σύμβαση είχε εκτελεστεί σωστά (η προκήρυξη του διαγωνισμού είχε γίνει το 2013), πιθανότατα δεν θα είχε συμβεί ποτέ η τραγωδία των Τεμπών. Και αυτό διότι θα υπήρχε τηλεδιοίκηση και θα λειτουργούσε κανονικά. Η «γραμμή» της κυβέρνησης Μητσοτάκη ήταν το κρυφτούλι με τις λέξεις, με τον Γιώργο Γεραπετρίτη να υποστηρίζει ότι υπήρχε… τοπική τηλεδιοίκηση. Την ίδια ώρα έγγραφα, πορίσματα, σιδηροδρομικοί, αλλά και η ίδια η δήλωση δικτύου από τον ΟΣΕ για το 2023 κάνουν την πραγματικότητα ξεκάθαρη: η Λάρισα διαθέτει σηματοδότηση, αλλά όχι Κεντρική Διαχείριση Κυκλοφορίας, δηλαδή όχι τηλεδιοίκηση.

Τα πρόσωπα που πρέπει να ελεγχθούν για τη μη σωστή εφαρμογή της σύμβασης, δεν είναι άλλα από τους υπουργούς Μεταφορών που πέρασαν από το συγκεκριμένο υπουργείο τα τελευταία 10 χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, το ελληνικό τμήμα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας αποστέλλει στο Κοινοβούλιο τα στοιχεία από την έρευνα που διενεργεί η EPPO σχεδόν έναν χρόνο, προκειμένου να κριθεί αν θα πρέπει να αναζητηθούν ενδεχόμενες ευθύνες των πρώην υπουργών Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και Κώστα Καραμανλή για την «αμαρτωλή» σύμβαση.

Η έρευνα των Ευρωπαίων Εισαγγελέων επικεντρώνεται στη διαχείριση των κονδυλίων που έχουν δοθεί για το έργο. Και αυτό διότι επρόκειτο για συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ελληνικού Δημοσίου, και επομένως αφορά και την Ευρωπαϊκή Ένωση το πώς κατανεμήθηκαν οι πόροι που προήλθαν από τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό.

Αντικείμενο της έρευνας είναι να διαπιστωθεί αν από τη μη υλοποίηση του έργου προκύπτουν ευθύνες πολιτικών και μη, προσώπων, για τον τρόπο που έχουν διαχειριστεί πιστώσεις της ΕΕ για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και αν τίθενται ζητήματα κακοδιαχείρισης και διασπάθισης κονδυλίων.

Η σύμβαση “717” υπογράφηκε το 2014 με χρόνο υλοποίησης τα δύο έτη. Το έργο αφορούσε την συνολική αναβάθμιση των υποδομών με σηματοδότηση σε όλο το δίκτυο και άρτια λειτουργία της τηλεδιοίκησης για να παρακολουθούνται σε πραγματικό χρόνο τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών.

Η εκτέλεση της σύμβασης ήταν συνδεδεμένη με το επόμενο κρίσιμο για τα τρένα έργο εγκατάστασης του ETCS (European Train Control System) για την ασφάλεια στις επιβατικές και εμπορικές μεταφορές.

Η ολοκλήρωση του έργου εννέα χρόνια μετά δεν έχει επιτευχθεί ενώ αυτό το διάστημα έχουν δοθεί συνολικά επτά παρατάσεις! Και ναι, κάποιες από αυτές δόθηκαν τον καιρό που ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δήλωνε πως «διασφαλίζουν την ασφάλεια» των πολιτών. Η υπόθεση αποτέλεσε αντικείμενο ελέγχου από τα αρμόδια όργανα της Κομισιόν και της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ) και πλέον διενεργείται και ποινική έρευνα και από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία. Η έρευνα για την υπόθεση , συνεχίζεται για όλα τα μη πολιτικά πρόσωπα που έχουν εμπλακεί αυτά τα εννιά χρόνια με την υπόθεση της σύμβασης 717.

loading...

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top