Ένα Volkswagen Type 181 που υπηρέτησε και στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό βγαίνει στο σφυρί πραγματικά για «ένα κομμάτι ψωμί».
Κατά τη 10ετία του 60' η Δυτική Γερμανία χρειαζόταν απαραίτητα για τον στρατό αλλά και διάφορους τομείς των δημόσιων υπηρεσιών της ένα χαμηλού κόστους ελαφρύ όχημα που θα μπορούσε να παραχθεί μαζικά για γενική χρήση με προτεραιότητα στα υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας.
Έτσι προέκυψε το πισωκίνητο Type 181, το οποίο χρησιμοποιούσε ήδη υπάρχοντα μηχανικά μέρη από μοντέλα της Volkswagen, τα οποία είχαν αποδείξει την αξιοπιστία τους στο πέρασμα του χρόνου. Τα περισσότερα από αυτά προέρχονταν από τον Σκαραβαίο, όπως και ο επίπεδος 4κύλινδρος κινητήρας του 1,5 λίτρου (αργότερα έφτασε στο 1,6 λίτρο), κάτι που έκανε εξαιρετικά εύκολη την συντήρησή του 181 αφού ανταλλακτικά υπάρχουν άφθονα ακόμη και σήμερα.
Για στρατιωτική χρήση, η παραγωγή του Type 181 ξεπέρασε τις 50.000 μονάδες έως και το 1983 και ένα μέρος αυτής της παραγωγής (άγνωστος ο ακριβής αριθμός) έφτασε και στην Ελλάδα ως δωρεά από την γερμανική κυβέρνηση -το ίδιο έγινε και με την Τουρκία.
Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό χρησιμοποίησε το γερμανικό μοντέλο σε «ελαφριά καθήκοντα» -άλλωστε γι' αυτό είχε σχεδιαστεί- κυρίως για τη μεταφορά προσωπικού και υψηλόβαθων αξιωματικών και γι' αυτό το λόγο αναφέρεται ότι είχε το παρατσούκλι «πλοιαρχικό». Την 10ετία του 2000 το ΠΝ εκποίησε έναν μικρό αριθμό 181 με τις τιμές κατά τη δημοπρασία τους να ξεκινούν από τα μόλις 500 ευρώ για τα οχήματα που βρίσκονταν σε μέτρια κατάσταση και από τα 1.000 για εκείνα που ήταν σε καλή κατάσταση.
Ένα από τα VW Type 181 που υπηρέτησαν στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έχει βρει τον δρόμο του και στην ιστοσελίδα δημοπρασιών «Collecting Cars». Το γερμανικό μοντέλο δεν φέρει πλέον τα χρώματα του ΠΝ με την σχετική αγγελία να αναφέρει ότι στο πενταψήφιο οδόμετρό του αναγράφει 63.099 χιλιόμετρα, ένα νούμερο που ο ιδιοκτήτης του οχήματος δεν μπορεί να επιβεβαιώσει.
Βαμμένο πλέον σε γκρι χρώμα το αμάξωμά του Type 181 φαίνεται να βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση τόσο εντός όσο και εκτός. Τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές η προσφορά στην online δημοπρασία του γερμανικού μοντέλου βρισκόταν στα μόλις 1.000 ευρώ, ενώ στην αγγελία επισημαίνεται ότι έχει γίνει πρόσφατο «μικρό» service στον κινητήρα αλλά και αλλαγή ιμάντα χρονισμού.
loading...
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.