Όλα δείχνουν πως το νερό έχει μπει στο αυλάκι για τα F-35 και πως τις επόμενες ημέρες η ομάδα εργασίας του stealth αεροσκάφους θα φτάσει ξανά στην Ελλάδα ώστε να παράσχει τις γνώσεις για την σωστή σύνταξη της επίσημης επιστολής ερώτησης- εκδήλωση ενδιαφέροντος (LOR) της Πολεμικής Αεροπορίας για το μαχητικό 5ης γενιάς.
Και οι υπεύθυνοι της Lockheed Martin θέλουν να τρέξει η διαδικασία αμέσως μετά τις ανακοινώσεις Μητσοτάκη κυρίως επειδή κατά το παρελθόν, πολλές φορές έχουν ακούσει από την Ελληνική πλευρά ότι σαφώς και επιθυμεί την προμήθεια F-35, αλλά αυτή η θέληση είχε μείνει ανάμεσα σε ευχολόγια και λεκτικά μόνον «θέλω».
Οι άνθρωποι της LM που συνεργάζονται πολλά χρόνια με το αεροπορικό Επιτελείο και το υπουργείο Εθνικής άμυνας, δυο δεκαετίες προσπαθούν να πείσουν την Ελληνική πλευρά για την αποστολή LOR, η οποία ποτέ δεν έγινε με αποτέλεσμα η Πολεμική Αεροπορία να χάσει πολλά τρένα που θα την ταξίδευαν πολύ νωρίτερα στο μέλλον.
Άλλωστε το πιο αυταπόδεικτο παράδειγμα των «θέλω» είναι αυτό που βιώνει η 111 Πτέρυγα Μάχης, με την τύχη των 38 F-16 Block 50 να παραμένει έωλη, με τα πισωγυρίσματα της πολιτικής η οποία μέχρι τώρα στερεί την αναβάθμιση στα 38 αεροσκάφη που είναι υπέρ πολύτιμα για τις καθημερινές ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας. Αυτά τα F-16, όπως και τα «30άρια» καλούνται να σηκώσουν το βάρος των αναχαιτίσεων, ιδίως τώρα που η ΕΑΒ σταδιακά γεμίζει τα υπόστεγα για την αναβάθμιση των 83 μαχητικών του τύπου στο επίπεδο VIPER.
Και όπως επισημαίνεται από στρατιωτικές πηγές, απέναντι στις καθημερινές προκλήσεις των Τούρκων, σε καμία περίπτωση η Αθήνα δεν θα στείλει Rafale, πόσο δε μάλλον F-35.
Τα δυο αυτά μαχητικά είναι εύλογο πως αποτελούν τα στοιχεία της μελλοντικής αεροπορικής υπεροχής έναντι οποιουδήποτε αντιπάλου κι αν έχει απέναντί της η Πολεμική Αεροπορία. Κατά συνέπεια από τον αεροπορικό στόλο θα υπάρχουν εκείνα τα αεροσκάφη, F-16 & Mirage 2000-5 που θα σηκώσουν το βάρος στην αναχαίτιση.
Πάντως το γεγονός πως το μαχητικό 5ης γενιάς θα φέρει την γαλανόλευκη από το 2028, ευθυγραμμίζεται με την ολοκλήρωση του προγράμματος VIPER. Και αυτό σημαίνει πως ένα σημαντικό μέρος της ραχοκοκαλιάς του αεροπορικού στόλου θα είναι πλήρως διαλειτουργικό με το νέο Stealth απόκτημα και φυσικά με τα 24 νέα Γαλλικά αεροσκάφη που τότε, όλα θα βρίσκονται ήδη τέσσερα χρόνια στα υπόστεγα της 332 Μοίρας «Γεράκι» στην Τανάγρα, πλήρως ενταγμένα στο αεροπορικό δόγμα του Επιτελείου.
Τα γεγονότα όμως σ’ ότι έχει να κάνει με το Stealth αεροσκάφος είναι πως ο αρχικός σχεδιασμός είναι της τάξεως μιας πολεμικής Μοίρας, δηλαδή 18 έως 24 F-35 A.
Σκέψεις για δύο Πολεμικές Μοίρες…
Η οικονομία κλίμακας και οι μελέτες που έχουν κάνει τόσο στο αεροπορικό Επιτελείο, αλλά και οι προτάσεις της εταιρείας, δείχνουν μια σύμπλευση σ’ ότι έχει να κάνει με την αύξηση των F-35 σε δυο Πολεμικές Μοίρες.
Και με την άφιξη της ομάδας εργασίας του αόρατου μαχητικού πέραν της σύνταξης της LOR for LOA, δεν θα είναι και λίγες οι συζητήσεις εκείνες οι οποίες θα κινηθούν από τώρα στα κονδύλια. Η Αθήνα ήδη πριν καν ξεκινήσει το ταξίδι του πρωθυπουργού αναζητά την χρυσή τομή για τα οικονομικά δεδομένα, επιθυμώντας ένα πρόγραμμα ευέλικτο το οποίο να ξεκινά από την πρώτη προσγείωση F-35 στην Ελλάδα και μετά, δηλαδή στα τέλη της δεκαετίας.
Το αεροπορικό Επιτελείο ομιλεί ήδη και προς τους Αμερικανούς για ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα με μέγιστες ταχύτητες οι οποίες είναι εφικτό να πιαστούν λόγω της MDCA η οποία θα προσπεράσει γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Εντός του τρέχοντος έτους θα σταλεί το αίτημα από την Αθήνα και σε περίπου 1,5 χρόνο θα φτάσει η απάντηση από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Παράλληλα θα τρέχουν ενημερώσεις που αφορούν τον οπλισμό, την «φωλιά» των F-35 στην Ελλάδα, πως θα πρέπει να είναι διαμορφωμένη και με τι επίπεδο ασφαλείας. Η αποστολή του ιπτάμενου και τεχνικού «πυρήνα» στις ΗΠΑ για την εκπαίδευσή τους θα γίνει μετά την υπογραφή της συμφωνίας των δυο πλευρών.
loading...
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.