0
Ο «κουρσάρος» που συχνά ανέβαινε στο Α-7 Corsair και πήγαινε στην Κύπρο για να λάβει μέρος σε ασκήσεις και που πετούσε πάντα κάτω από τα ραντάρ…

Το «γεράκι» που άφησε την Κρήτη, το Α-7 και την 115 Πτέρυγα Μάχης για να εκπαιδευτεί και να συνεχίσει την παράδοση των «κουρσάρων» στα F-16 Block 50 αρχικά και μετέπειτα στα F-15 Block 52 plus. Ο εκτελεστής του άψογου σχεδίου δυο αεροπορικών αποστολών στην Κύπρο, με μια από αυτές να προβλέπει, μετά από δεκαετίες, τη μεταστάθμευση στην Πάφο δυο F-16 Block 52 Advanced, εν τω μέσω της Ελληνοτουρκικής κρίσης του 2020. Τότε που στην ουσία ξεγυμνώθηκε η τουρκική αεράμυνα και οι δυνατότητες των ιπτάμενων τουρκικών ραντάρ, αφού τα δυο F-16 της 336 Μοίρας «Όλυμπος» έγιναν αντιληπτά ελάχιστα λεπτά πριν από την προσγείωση τους.

Ο έχων τον καθημερινό επιχειρησιακό σχεδιασμό της Πολεμικής Αεροπορίας από το Τακτικό Αρχηγείο, Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς είναι αυτός που κρατά πλέον στα χέρια του το «stick» του αεροπορικού όπλου.

Από τους απόλυτους γνώστες της αεροπορικής τακτικής θεωρείται από ιπταμένους και μηχανικούς ένας Αξιωματικός που είναι ικανός να χαλυβδώνει το ηθικό του προσωπικού. Ακόμη και την δύσκολη στιγμή φέρεται να λέει στους νεότερους «είμαστε αεροπόροι και συνεχίζουμε».

Με περισσότερες από 4500 ώρες σε αεροσκάφη A-7 Corsair και F-16 δυο τύπων, ο Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς από Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας έστελνε καθημερινό μήνυμα αποτροπής και αεροπορικής υπεροχής στους επίδοξους εισβολείς.

Την ώρα μάλιστα που οι Τούρκοι αναζητούσαν ανάμεσα στα σταθμευμένα αεροσκάφη ποια είναι διαθέσιμα, το πρώτο «γεράκι» απογείωνε ταυτόχρονα δεκάδες σχηματισμούς απ’ όλες τις αεροπορικές βάσεις και κατεύθυνε ιπταμένους και μαχητικά στον ζωτικό τους χώρο, στον ουρανό του Αιγαίου.

Με στόχο την αναβάθμιση της ΠΑ

Όμως από την ώρα ανάληψης των καθηκόντων του ο Αντιπτέραρχος Μπουρολιάς πέραν την αποτρεπτικής ισχύος της Πολεμικής Αεροπορίας έχει βαρύ έργο ώστε αυτή η ισχύς να μεγαλώσει.

Ένα μεγάλο στοίχημα που αφορά κάθε Αρχηγό, ίσως και το μεγαλύτερο με τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί, είναι η αναγέννηση του μεταγωγικού στόλου των αεροσκαφών. Και αυτό το έχουμε θίξει πολλές φορές μέσα από τα ρεπορτάζ μας διότι αποτελεί το μείζον, να κλείσει δηλαδή αυτή η χρόνια αιμορραγούσα πληγή για την Πολεμική Αεροπορία.

  • Αλλά και ως πρώην χρήστης του F-16 Block 50, ίσως γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα ότι αυτή η αναβάθμιση δεν μπορεί να παίρνει διαρκώς αναβολές για ένα μαχητικό που έχει δεκάδες χρόνια ζωής, διότι ο αναβαθμισμένος στόλος της ραχοκοκαλιάς των F-16 είναι ένα απαραίτητο συνεπακόλουθο που αφορά άμεσα την αποτρεπτική ισχύ.
Και παράλληλα ο νέος Αρχηγός έχει μπροστά του όλα εκείνα τα νέα «έξυπνα» όπλα για τα F-16, που αλλάζουν δραματικά το ισοζύγιο των αεροπορικών δυνάμεων.

Η ευχή όλων είναι ο Αρχάγγελος, προστάτης της Πολεμικής Αεροπορίας να προστατεύει τον ίδιο κι όλους εκείνους που έχουν τάξει εαυτόν στο καθήκον της υπεράσπισης της πατρίδας στους ουρανούς. Βεβαίως από κει ψηλά τον Αντιπτέραρχο Μπουρολιά προστατεύει και ο δικός του Άγγελος, ο πατέρας του Αντισμήναρχος Αθανάσιος Μπουρολιάς που έπεσε στο καθήκον πετώντας με διθέσιο αεροσκάφος Τ-33 τον Μάιο του 1979 και δεν πρόλαβε να καμαρώσει Ίκαρο τον γιό του που έναν χρόνο μετά εισήλθε στη Σχολή Ικάρων.

Αυλαία με «ριπές»…

Οι επόμενες ημέρες είναι αυτές που τα Rafale F3R θα πετάξουν για πρώτη φορά στους Ελληνικούς ουρανούς. Είναι τα μαχητικά που αφήνει παρακαταθήκη στο νέο Αρχηγό ο απερχόμενος, Πτέραρχος Γεώργιος Μπλιούμης ο οποίος έως την τελευταία ημέρα έμεινε ένα από τα «γεράκια» της Πολεμικής Αεροπορίας και εξαντλώντας την θητεία του, την αφήνει πιο ισχυρή.

Ο απερχόμενος Αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας έχει πέταξε με όλους τους τύπους των F-16 που διαθέτει η χώρα και ήταν διαθέσιμος έως την τελευταία ημέρα της θητείας του στα F-16 Block 52 Advanced. Πηγή: Πολεμική Αεροπορία

  • Νέα όπλα όπως το Rampage, οι συλλογές Spice, τα Rafale, η πίεση για τους Harpoon, ασκήσεις μεγάλης κλίμακας, συνεκπαιδεύσεις στο εξωτερικό, μέχρι και τα νέα οχήματα που έχουν φτάσει στις αεροπορικές βάσεις για την μεταφορά του προσωπικού και των ιπταμένων στ’ αεροσκάφη, πιστώνονται στον Πτέραρχο Μπλιούμη και την ομάδα που εργάζονταν κοντά του.
Αλλά ο ίδιος στις προσωπικές συζητήσεις συνήθισε να λέει δυο πράγματα, πως «δεν τα κάνω εγώ, υπάρχουν οι άνθρωποι που τρέχουν όλη μέρα και πολλές φορές νύχτα και δουλεύουν» και ότι «σε αυτή την καρέκλα δεν θα είμαι για πάντα, ούτε την έχω αγοράσει». Ο Πτέραρχος Μπλιούμης, χαμηλών τόνων ήθελε να γίνεται η δουλειά και ολοκλήρωσε την θητεία του ως Αρχηγός με τον πιο δυναμικό τρόπο, υποδεχόμενος στην Τανάγρα το μέλλον της Πολεμικής Αεροπορίας.

Σ’ ότι αφορά τους άλλους κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων, η εμπιστοσύνη της κυβέρνησης στα πρόσωπα που είχε εξ αρχής επιλέξει για την στρατιωτική ηγεσία, επαναβεβαιώθηκε μέσω του ΚΥΣΕΑ και οι αλλαγές που προέκυψαν οφείλονται στην αυτεπάγγελτη αποστρατεία λόγω συμπλήρωσης των ετών στην θέση του Αρχηγού…

loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top