Να προχωρήσουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα οι διαδικασίες απόκτησης των υπερσύγχρονων γαλλικών μαχητικών Rafale επιθυμεί το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, με δεδομένη την τουρκική επιθετικότητα σε Αιγαίο και ανατολική Μεσόγειο.
Αθήνα και Παρίσι συνεργάζονται με τους πλέον γρήγορους ρυθμούς ώστε να υπογραφεί άμεσα η οριστική συμφωνία και να ξεκινήσει η αποστολή ιπταμένων και τεχνικών στη Γαλλία για την εκπαίδευσή τους.
Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος είχε την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου, τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρέσβη της Γαλλίας Πατρίκ Μεζονέβ. Στο επίκεντρο της συζήτησης τέθηκαν το χρονοδιάγραμμα, οι διαδικασίες αλλά και μια σειρά από τεχνικά ζητήματα που αφορούν στην απόκτηση των γαλλικών πολεμικών αεροσκαφών Rafale από την ελληνική Πολεμική Αεροπορία.
Σύμφωνα με πληροφορίες η σύμβαση με τους Γάλλους βρίσκεται στο τελικό στάδιο και απομένουν ελάχιστες λεπτομέρειες για να αποσταλεί στο Παρίσι με όλες τις υπογραφές. Τότε θα ξεκινήσει και η αποστολή των πρώτων Ελλήνων χειριστών στη Γαλλία και συγκεκριμένα στη βάση των Rafale, στο Mont de Marsan.
Αρχικά θα μεταβούν στη «φωλιά» των Rafale τέσσερις Έλληνες πιλότοι, οι οποίοι πιθανότατα θα προέρχονται από την 332 Πολεμική Μοίρα «Γεράκι» της Αεροπορικής Βάσης στην Τανάγρα. Μαζί με τους «Ίκαρους» θα μεταβούν στη Βάση της νότιας Γαλλίας και Έλληνες τεχνικοί, οι οποίοι θα εκπαιδευτούν και θα μάθουν από… πρώτο χέρι τα μυστικά του 4.5 γενιάς γαλλικού μαχητικού. Η επιλογή τους δεν είναι καθόλου τυχαία. Πρόκειται για χειριστές και τεχνικούς μαχητικών Mirage 2000-5 οι οποίοι έχουν εμπειρία πάνω σε γαλλικά μαχητικά και γαλλικά συστήματα. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως το Rafale είναι η εξέλιξη των Mirage.
Οι 4 Έλληνες «Ίκαροι» θα είναι αυτοί που θα πάρουν το «βάπτισμα του πυρός» και θα αρχίσουν να εκπαιδεύονται στο νέο «όπλο» που μπαίνει στη φαρέτρα της Πολεμικής Αεροπορίας και την καθιστά πανίσχυρη. Θα ακολουθήσει το επόμενο κύμα Ελλήνων πιλότων και τεχνικών.
Η εκπαίδευση περιλαμβάνει αρχικά θεωρητικά μαθήματα, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει εκπαίδευση στον εξομοιωτή (Flight Simulator) και πτήσεις με τα γαλλικά υπερόπλα. Οι Έλληνες ιπτάμενοι που θα εκπαιδευτούν στο Mont de Marsan αλλά και στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρείας, της Dassault Aviation, θα εξελιχθούν και σε εκπαιδευτές χειριστών Rafale, έχοντας γράψει δεκάδες ώρες πτήσεις με το γαλλικό μαχητικό.
Ανάλογη εκπαίδευση θα έχουν και οι τεχνικοί, οι οποίοι εκτός των θεωρητικών μαθημάτων θα βρεθούν σε μια Μοίρα Συντήρησης Βάσης κι εκεί θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά τεχνικές λεπτομέρειες για το αεροσκάφος κατά τη διάρκεια κανονικής συντήρησης. Όπως και οι πιλότοι, έτσι και οι τεχνικοί θα μεταβούν στις εγκαταστάσεις της Dassault Aviation όπου θα δουν από κοντά όλα τα σταδια παραγωγής του γαλλικού μαχητικού.
Όσο για το πότε θα έρθουν τα πρώτα Rafale στην Ελλάδα, σύμφωνα με πληροφορίες, τον ερχόμενο Μάιο ή το αργότερο τον Ιούνιο οι Έλληνες πιλότοι θα επιστρέψουν στην Ελλάδα πετώντας με έξι γαλλικά μαχητικά, το οποίο πιθανότατα θα έχουν βαφτεί στη Γαλλία στα… γαλανόλευκα, με την ελληνική σημαία στο φτερό. Θα προσγειωθούν στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα και εκεί τροχοδρομώντας θα φτάσουν μέχρι την 332 Μοίρα «Γεράκι» όπου και θα εγκατασταθούν.
Μαζί φυσικά με τους Έλληνες πιλότους και τεχνικούς θα έρθει στην Τανάγρα και Γάλλοι συνάδελφοί τους οι οποίοι θα μεταλαμπαδεύσουν τα μυστικά του νέου μαχητικού στους Έλληνες πιλότους αλλά και τεχνικούς. Για το λόγο αυτό, γαλλική αντιπροσωπεία έχει ήδη πραγματοποιήσει αυτοψία στην Βάση της Τανάγρας προκειμένου να καταγράψει τις δυνατότητες της 114 Πτέρυγας Μάχης σε εγκαταστάσεις και υποδομές και όπου χρειαστεί να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες τροποποιήσεις και παρεμβάσεις.
Με δεδομένη λοιπόν την τουρκική επιθετικότητα που μπορεί να εκδηλωθεί με ακόμα πιο έντονο τρόπο το 2021, πολιτική και στρατιωτική ηγεσία επιθυμούν να ενισχύσουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και αποτελεσματικά τις Ένοπλες Δυνάμεις.
Η Πολεμική Αεροπορία έχει αποδείξει ότι αποτελεί πολλαπλασιαστή ισχύος για την άμυνα της χώρας και κάνει τη διαφορά απέναντι στην τουρκική αεροπορία, η οποία έχει υποστεί μόνο ήττες από τα ελληνικά «γεράκια».
Οι αριθμοί για τα όσα συμβαίνουν καθημερινά πάνω από το Αιγαίο είναι αποκαλυπτικοί και δεν επιδέχονται αμφισβήτησης από κανέναν. Το 2020 έως και τον Οκτώβριο τα τουρκικά αεροσκάφη προχώρησαν σε 4.272 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου με συνολικά 1.825 αεροσκάφη. Συνολικά 307 οπλισμένοι σχηματισμοί των γειτόνων εισήλθαν στο FIR Αθηνών, ενώ σε 396 περιπτώσεις τα τουρκικά αεροσκάφη ενεπλάκησαν με τα ελληνικά μαχητικά. Οι Τούρκοι μάλιστα προχώρησαν σε 368 υπερπτήσεις.
Οι απαντήσεις που έλαβαν από τους Έλληνες πιλότους είναι συντριπτικές, με τους Τούρκους πιλότους φτάνουν μέσα στον πανικό τους στο όριο του βέρτιγκο κατευθυνόμενοι προς τη θάλασσα, ενώ σε άλλες περιπτώσεις προσπαθούσαν έντρομοι να φτάσουν σε κάποια αεροπορική βάση της Μικράς Ασίας για να μην συντριβούν από την έλλειψη καυσίμων.
Βάζοντας η χώρα μας στο οπλοστάσιό της τα 4.5 γενιάς Rafale, αναβαθμίζοντας τα F-16 σε Viper και αποκτώντας τα F-35 (αν όλα πάνε κατ’ ευχήν), ανατρέπει τα δεδομένα και γίνεται πανίσχυρη στην ανατολική Μεσόγειο, σε συνδυασμό φυσικά με το γεγονός ότι διαθέτει τους καλύτερους πιλότους του ΝΑΤΟ.
loading...
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.