0
Η είδηση πως η Emirates ξεκίνησε να κάνει εξετάσεις αίματος σε επιβάτες πριν από προγραμματισμένες πτήσεις, προκάλεσε αίσθηση, αλλά τόσο η εποχή της πανδημίας του κορωνοϊού, όσο και η επόμενη μέρα, φέρνουν πρωτόγνωρες καταστάσεις για τις αερογραμμές.  


Της Μαίρης Μιχαήλ

Τα ταξίδια και ο τουρισμός έχουν ήδη πληγεί δραματικά από την παγκόσμια κρίση, αλλά ακόμη και μετά την άρση των lockdown και των μέτρων, το παζλ με τα εμπόδια για τις αερογραμμές, είναι πιο περίπλοκο. Πώς θα ταξιδεύουμε και ποιος θα δεχθεί να καθίσει μερικά εκατοστά δίπλα από άλλον επιβάτη που δεν γνωρίζει;   Οι εταιρίες ακόμη ψάχνονται, αλλά κάποιες ανακοινώνουν ήδη μέτρα και προτάσεις.

Η EasyJet σκοπεύει να κρατήσει το μεσαίο κάθισμα στις σειρές των αεροπλάνων άδειο για να επιτρέψει να διατηρηθούν αποστάσεις μόλις αρθεί το lockdown. Η αεροπορική εταιρεία καθήλωσε ολόκληρο τον στόλο της στα τέλη Μαρτίου. Σύμφωνα με το BBC, o διευθύνων σύμβουλος της EasyJet, Johan Lundgren, αναμένει ότι το μέτρο των κενών καθισμάτων θα ενθαρρύνει περισσότερους ανθρώπους να πετάξουν.   «Αυτό είναι κάτι που θα κάνουμε γιατί νομίζω ότι είναι κάτι που οι πελάτες θα ήθελαν να δουν», είπε. «Στη συνέχεια, θα συνεργαστούμε με τις αρχές και θα ακούσουμε τις απόψεις και των πελατών σχετικά με το τι πιστεύουν ότι είναι το σωστό, ιδίως κατά την περίοδο εκκίνησης».

Η EasyJet εξήγησε ότι αυτό ένα μέτρο που θα μπορούσε να ληφθεί «για ένα μικρό χρονικό διάστημα». Ο Lundgren πρόσθεσε ότι οι επιβάτες θα κάθονταν δίπλα στο παράθυρο ή στο διάδρομο σε διαμόρφωση τριών θέσεων και ότι η αεροπορική εταιρεία θα ήταν σε θέση να εφαρμόσει το μέτρο, επειδή δεν περίμενε ότι τα αεροσκάφη της EasyJet θα γεμίσουν αμέσως μετά την άρση των μέτρων. «Μιλώ για αυτό ως αρχική φάση. Κανείς δεν ξέρει για πόσο καιρό θα κρατήσει», είπε.

Κατά τη διάρκεια αυτής της ακινησίας, ευρύτερα ερωτήματα απασχολούν τον κλάδο: ποια βήματα θα επέτρεπαν στην επανεκκίνηση των πτήσεων, τι θα σήμαινε η πανδημία για τα αεροπορικά ταξίδια και αν θα μπορέσουν οι αεροπορικές που θα επιβιώνουν να είναι πάλι οι ίδιες; Όπως το έθεσε ο Alexandre de Juniac, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (Iata): «Δεν περιμένουμε να ξαναρχίσουμε την ίδια βιομηχανία που αφήσαμε πίσω κλείνοντας πριν από μερικές εβδομάδες».

Οι αεροπορικές εταιρείες μιλούν τώρα με τις ρυθμιστικές αρχές για οδηγίες σχετικά με το πώς μπορούν να ξαναρχίσουν τα ταξίδια καθώς η κοινωνική απόσταση στα αεροδρόμια και στα αεροπλάνα είναι πιθανό να συνεχιστεί, μειώνοντας ενδεχομένως τον αριθμό των κατειλημμένων θέσεων. Εκτός από τα αραιά καθίσματα, ο βαθύτερος καθαρισμός των αεροσκαφών φαίνεται πιθανός και ενδεχομένως η χρήση μάσκας στην καμπίνα να γίνει υποχρεωτική.  

Οι εταιρείες και όλοι οι εμπλεκόμενοι κλάδοι αναρωτιούνται πόσοι επιβάτες θα θέλουν να διακινδυνεύσουν να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό. Ακόμα κι αν έχουν τα χρήματα να πετάξουν οι άνθρωποι θα φοβούνται να πάνε σε χώρα του εξωτερικού. 

Το κόστος για τα άδεια αεροπλάνα δεν είναι μόνο στην οικονομία. Η αεροπορική βιομηχανία αντιπροσωπεύει περίπου το 2% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, αν και αυτό συγκεντρώνεται στο μικρό κλάσμα του παγκόσμιου πληθυσμού που πετά τακτικά. Η μείωση των πτήσεων αναμένεται να μειώσει τα επίπεδα ρύπανσης, με τις εκπομπές από τον κλάδο να μειώνονται κατά σχεδόν ένα τρίτο τον περασμένο μήνα, ανέφεραν οι Financial Times. Ωστόσο, ο αριθμός των επιβατών μπορεί να ανακάμψει γρήγορα μετά το τέλος της κρίσης Covid-19. 

Αναμένεται λοιπόν, ότι θα συμβούν οι ακόλουθες 8 αλλαγές:

Οι κρουαζιέρες θα είναι πιο φθηνές αλλά δύσκολα θα επιλέγονται

Οι τιμές στις κρουαζιέρες θα πέσουν, αλλά πρόκληση θα είναι η προσέλκυση νέων πελατών που θα είναι απαραίτητα για την επιβίωσή τους. Μετά τα παγκόσμια πρωτοσέλιδα για τα κρούσματα κορωνοϊού στα κρουαζιερόπλοια

Η καθαριότητα

Είτε πρόκειται για κρουαζιερόπλοια ή ξενοδοχεία, όλοι θα πρέπει να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο καθαρίζουν το περιβάλλον με τον οποίο αλληλεπιδρούν οι πελάτες και αυτή η καθαριότητα θα πρέπει να είναι ορατή. Αντισηπτικά χεριών παντού, απολυμάνσεις επιφανειών που να βλέπουν οι πελάτες για να αισθάνονται ασφαλείς.

Οι τιμές των ξενοδοχείων θα μειωθούν

Ιστορικά, σε περιόδους μεγάλης αβεβαιότητας, όπως το 2001 μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου ή μετά το τέλος της ύφεσης το 2009, χρειάστηκε χρόνος για να ανακάμψουν οι τιμές δωματίων.

Θα κερδίσουν τα ξενοδοχεία, θα χάσουν τα Airbnb

Οι τουρίστες θα αισθάνονται περισσότερη ασφάλεια στα ξενοδοχεία παρά στη βραχυχρόνια μίσθωση, τύπου Airbnb. Θα επιζητούν την ασφάλεια των πρωτοκόλλων καθαρισμού που προσφέρουν τα ξενοδοχεία.

Φθηνότερα αεροπορικά και πιο άδειες πτήσεις

Επίσης εκτιμάται ότι ο κόσμος θα αισθάνεται πιο άνετα να ταξιδεύει αεροπορικώς, εάν τα αεροπλάνα είναι πιο άδεια. Αν θέλουμε να αλλάξει (σ.σ το αρνητικό κλίμα) οι αεροπορικές θα πρέπει να πετάνε με άδεια τη μεσαία θέση και πολύ χαμηλότερες τιμές από αυτές που είχαμε το περασμένο καλοκαίρι.

Τα επαγγελματικά ταξίδια θα δώσουν ώθηση στην ανάκαμψη των αεροπορικών

Παρόλο που πολλές εταιρείες θα προτιμούν να κάνουν τις συσκέψεις τους online, η ανάγκη για εκ του σύνεγγυς συναντήσεις θα παραμείνει, οπότε και τα επαγγελματικά ταξίδια θα είναι μια ανάσα για τις αεροπορικές.

Οι αεροπορικές μπορεί να δώσουν μεγαλύτερη ευελιξία στις κρατήσεις -για λίγο

Εκτιμάται ότι οι αεροπορικές εταιρείες – που ήδη εφάρμοσαν μέτρων όπως ευελιξία- θα συνεχίζουν να είναι λιγότερο αυστηρές με τις ακυρώσεις και τις αλλαγές των εισιτηρίων - για κάποιο διάστημα τουλάχιστον. Το 2021, θα επιστρέψουμε στον παλιό τρόπο, λένε οι εκτιμήσεις. 

Βιωσιμότητα

Το βασικό συμπέρασμα από αυτή την κρίση; Η ευκαιρία να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα που ήταν σημαντικά ακόμη και πριν εμφανιστεί ο κορονοϊός, λέει ο Πίτερ Γκρίνμπεργκ, ταξιδιωτικός παραγωγός.

Ο υπερτουρισμός, και το θέμα των επιπτώσεων στο περιβάλλον ήταν από τα πιο σημαντικά θέματα πριν από την εξάπλωση του κορονοϊού. «Μπορούμε να επιστρέψουμε σε αυτό με πολύ πιο υπεύθυνο και ηθικό τρόπο όταν η κρίση τελειώσει», λέει ο Γκρίνμπεργκ.

loading...

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top