0
Μεγάλος είναι ο προβληματισμός στην Πολεμική Αεροπορία για την έκταση της απειλής που θα αντιμετωπίσει το επόμενο 12μηνο στο Αιγαίο και την Α.Μεσόγειο από τις τουρκικές Ενοπλες Δυνάμεις.


Αν δεν αλλάξει κάτι, μέχρι τον, 
Σεπτέμβριο, παραδίδονται τα δύο πρώτα (κατ'άλλες πηγές τα τέσσερα πρώτα) F-35 και τα πρώτα τουρκικά S-400, ενώ η μαζική παράδοση των τουρκικών βαλλιστικών συστημάτων ακτίνας δράσης 250 χλμ. απειλεί τα προωθημένα αεροδρόμια και τις Σμηναρχίες της Λήμνου και της Σκύρου.

Αντίθετα θα κάνει εξαιρετικά δύσκολη την ελληνική απάντηση με τα νυν όπλα. Μόνο η προμήθεια αμερικανικών JSOW (θα μπορούσε να αυξήσει την δυνατότητα καταστροφής των S-400 πριν αυτά γίνουν απόλυτα φονικοί για τα F-16 της ΠΑ.

Το άμεσο πρόβλημα είναι ότι το F-35 αποδεικνύεται άμεσα χρησιμοποιήσιμο και ως απλή μονάδα, η οποία λειτουργεί ως "κέντρο μάχης" σε αποστολές COMAO για μαχητικά της προηγούμενης γενιάς, όπως είναι τα εκατοντάδες τουρκικά F-16.

Οι Ελληνες πιλότοι κάνουν «θαύματα» με δεδομένες τις διαθεσιμότητες και τις λίγες ώρες πτήσης τον μήνα, ένεκα των οικονομικών περικοπών εδώ και εννέα χρόνια. 

Με μ.ο. κάπου οκτώ ώρες πτήσεων, βρίσκονται στο 50% αυτών που το ΝΑΤΟ θεωρεί ως «ικανοποιητικό» όριο.

Οι παλαιότεροι πιλότοι των 15 ή και 20 ωρών επιχειρησιακής εκπαίδευσης, είναι λίγοι πλέον, αφού οι περισσότεροι επιλέγουν την αποστρατεία για βιοποριστικούς λόγους. Π.χ. οι Ισραηλινοί πιλότοι πετάνε 30 ώρες το μήνα. 

Στην Καλαμάτα πετούν αεροσκάφη προκεχωρημένης εκπαίδευσης «ερείπια» που «λήγουν» σε έξι μήνες, ακόμα δεν υπάρχει υπογραφή σύμβασης με το νέο σύστημα εκπαίδευσης και ελάχιστα αεροσκάφη βασικής εκπαίδευσης, είναι επιχειρησιακά.

Το συμπέρασμα είναι ότι αν δεν υπάρξει δραματική αύξηση της χρηματοδότησης για αεροσκάφη, όπλα και εκπαίδευση, η Πολεμική Αεροπορία θα έχει κρίσιμο πρόβλημα εκτέλεσης αποστολών το 2019...


loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top