Σοβαρό είναι πλέον το πρόβλημα έλλειψης πιλότων της ΤΗΚ (τουρκικής Αεροπορίας) κάτι που δίνει «ανάσες» στην ΠΑ μέχρι να αντικατασταθούν σε βάθος 5ετίας οι «εκκαθαρισθέντες»
Από τους 1350 συνολικά πιλότους της τουρκικής Αεροπορίας έχουν αποταχθεί οι 380 μετά τις μαζικές «εκκαθαρίσεις» του προέδρου Ερντογάν στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας του, σύμφωνα με την φιλοκυβερνητική εφημερίδα «Yeni Safak» και όπως αναδημοσιεύει η γερμανική «Ηandelsblatt» όταν το pronews.gr δημοσίευε κάτι τέτοιο από τις αρχές του μήνα.
Το αποτέλεσμα είναι ότι η ΤΗΚ δεν έχει αρκετούς πιλότους για τα 240 μαχητικά αεροπλάνα τύπου F-16 και τα 49 παλαιότερα τύπου F-4 φάντομ. Η τουρκική Αεροπορία έχει χάσει εξ αιτίας της απόπειρας πραξικοπήματος «ένα μεγάλο μέρος της εμπειρίας και του know-how της» δήλωσε ο στρατιωτικός εμπειρογνώμονας Αρντα Μεβλέτογλου, στο πρακτορείο Reuters.
Σε ολική ρήξη φαίνεται πως οδηγούνται ΗΠΑ και Τουρκία καθώς οι Αμερικανοί αρνήθηκαν να στείλουν εκπαιδευτές για μαχητικά F-16 στην προσπάθεια του Ρ.Τ.Ερντογάν να γεμίσει το κενό που ο ίδιος δημιούργησε στην ΤΗΚ (τουρκική Αεροπορία) αποτάσσοντας και φυλακίζοντας εκατοντάδες πιλότους ως «γκιουλενιστές»
Η άρνηση αυτή έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία καθώς σε ένα χρόνο θα παραληφθούν από την Τουρκία τα πρώτα F-35 κάτι που σημαίνει ότι θα υπάρξει σοβαρό ζήτημα και στην εκπαίδευση πιλότων και στο νέο μαχητικό καθώς οι ΗΠΑ θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ρ.Τ.Ερντογάν ότι δεν θα τον ανέχονται αιωνίως.
Οι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις επιχειρούν να αυξήσουν τον αριθμό των πιλότων των μαχητικών τους μετά την εκκαθάριση που έλαβε χώρα σε αυτές από τις 15 Ιουλίου του 2016 με το αποτυχημένο τουρκικό πραξικόπημα.
Τότε υπενθυμίζεται ότι 25 πιλότοι πέταξαν με F-16 και 11 από αυτούς βομβάρδισαν στρατηγικά σημεία.
Μετά το πραξικόπημα αυτό «αποκαλύφθηκε» ότι ένας σημαντικός αριθμός ακόλουθων του έχοντος την έδρα του στις ΗΠΑ, ισλαμιστή ιερέα Fehullah Gülen, είχε διεισδύσει στην ΤΗΚ και έτσι αποτάχθηκαν 1752 στελέχη με κατεπείγουσες διαδικασίες
Από αυτά τα στελέχη 300 με 350 ήταν πιλότοι μαχητικών και έτσι ο λόγος πιλότων-μαχητικών μειώθηκε στο 1/0.8, ενώ έπρεπε να είναι 1/1.5.
Ο Φετουλάχ Γκιουλέν φέρεται ότι είχε μεγάλη επιρροή στην ΤΗΚ, ο αρχηγός της μάλιστα Ακιν Εζτούρκ δικάζεται στη μαζική δίκη 486 στρατιωτικών φερομένων ως πραξικοπηματιών. Μεταξύ δε αυτών περιλαβάνονται και αρκετοί πιλότοι, οι οποίοι κατηγορούνται ότι ξεκίνησαν από την αεροπρική βάση Ακιντσί για να βομβαρδίσουν με F-16 το προεδρικό μέγαρο στην Άγκυρα.
Κατά τον Γενικό Εισαγγελέα της Άγκυρας, το κίνημα Γκιουλέν προσπαθούσε εδώ και χρόνια να ελέγξει την ΤΗΚ. Οι γιατροί του στρατιωτικού νοσοκομείου Γκιούλχανε διαπίστωναν προβλήματα υγείας σε υποψήφιους πιλότους, όρασης ή καρδιακά, αποκλείοντάς τους και ενέκριναν άλλους του δικτύου Γκιουλέν. Τώρα οι πρώτοι θα επανεξεταστούν για να αντικαταστήσουν μερικούς από τους απολυθέντες, όπως γράφει η «Yeni Safak» και αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η τουρκική κυβέρνηση προσπαθεί επίσης να προσελκύσει πιλότους της πολιτικής αεροπορίας να ενταχθούν στη πολεμική. Μόνο στην Turkish Airlines εργάζονται 800 πρώην πιλότοι της ΤΗΚ. Μόνο 50 όμως έκαναν την σχετική αίτηση. Η εξήγηση είναι ότι η αμοιβή τους στην πολεμική αεροπορία είναι 3000 δολάρια, ενώ στην πολιτική πολύ περισσότερα.
Έτσι, η κυβέρνηση της Αγκυρας αναγκάστηκε να παρατείνει νομοθετικά την υποχρεωτική παραμονή των πιλότων της πολεμικής αεροπορίας από 10 σε 18 χρόνια. Το ιδιαίτερο βρίσκεται όμως στο γεγονός ότι η ισχύς του νόμου αυτού είναι αναδρομική και έτσι οι πιλότοι της πολιτικής αεροπορίας πρέπει να υπολογίζουν την επιστροφή τους στην πολεμική.
loading...
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.