Οι τεχνικοί υπαξιωματικοί της Διοίκησης Ελικοπτέρων Ναυτικού (ΔΕΝ) επιτελούν καθημερινά έναν άθλο, για τη διατήρηση της επιχειρησιακής ετοιμότητας των ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού.
Είναι οι άνθρωποι οι οποίοι βρίσκονται μέρα και νύχτα στην πρώτη γραμμή των επιχειρήσεων. Είτε στην ξηρά είτε στη θάλασσα, χειμώνα με παγωνιά ή καλοκαίρι σε συνθήκες καύσωνα, προκειμένου να ετοιμάσουν τα S-70B6 Aegean Hawk και τα ΑΒ-212ASW για οποιαδήποτε αποστολή.
Οι πλέον δύσκολοι μήνες είναι για τους περισσότερους που υπηρετούν στη ΔΕΝ, οι μήνες που διανύουμε. Και αυτό διότι μετά από μια πιεστική περίοδο συνεχών ασκήσεων του ΠΝ στο Αιγαίο, ακολουθεί η κατακόρυφη αύξηση των απαιτήσεων για αεροδιακομηδές και αποστολές SAR. Σε συνδυασμό με θερμοκρασίες που πολλές φορές είναι πολύ πάνω του «δείκτη δυσφορίας» κατά τη διάρκεια της ημέρας, δημιουργούν ένα περιβάλλον εργασίας με απαιτήσεις «υψηλών» αντοχών.
Η χθεσινή επιτυχημένη αποστολή διάσωσης στην Κεφαλονιά ήταν ένα ακόμη παράδειγμα άρτιας χειριστικής δεινότητας του πληρώματος, οι οποίοι εκτελούν την αποστολή τους με την υποστήριξη ενός επίλεκτου συνόλου στελεχών. Αυτοί διαθέτουν κρίσιμες ειδικότητες που αφορούν την τεχνική υποστήριξη του ελικοπτέρου. Χωρίς αυτούς θα ήταν -πρακτικά- αδύνατη η εκτέλεση οποιασδήποτε αποστολής.
ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΕΝ ΠΛΩ
Οι απαιτήσεις είναι μεγάλες ειδικά σε επιχειρήσεις από τα καταστρώματα φρεγατών του Στόλου. Εκεί15μελής ομάδα επίγειας υποστήριξης υποστηρίζει και ελέγχει σκάφος, κινητήρες και ηλεκτρονικά συστήματα πριν και μετά από κάθε πτήση.
Πολύ πριν ξεκινήσει η αποστολή, θα γίνει πλήρης επιθεώρηση από στελέχη με ειδικότητα μηχανικού και ηλεκτρολόγου. Ο μηχανικός θα ελέγξει εξονυχιστικά όλα τα τμήματα και θυρίδες προσιτότητας που αφορούν τους κινητήρες T700, τη διάταξη του κυρίως στροφείου, του ουραίου στροφείου, ηλεκτρονικά συστήματα αποστολής, συστήματα και φωτισμό πιλοτηρίου σε συνδυασμό με κωδικούς προ της απογείωσης.
Το λεγόμενο «Daily Inspection» πραγματοποιείται τυπικά κάθε 3 μέρες αλλά πρακτικά εφόσον προβλέπεται η διεξαγωγή μιας αποστολής μέσα στο επόμενο 24ωρο, όλα ελέγχονται με διεξοδικό οπτικό έλεγχο. Σημεία που χρίζουν προσοχής είναι τυχόν διαρροές λαδιών, ρωγμές σε δυναμικά μέρη (cracks) ή κάποιο σπασμένο απάρτιο προκειμένου να προληφθούν επικίνδυνες καταστάσεις στον αέρα.
Ακολούθως η διαδικασία ανεφοδιασμού γίνεται από άγημα ανεφοδιασμού με μέλη προερχόμενα από το πλήρωμα της φρεγάτας (με τη βοήθεια τεχνικού της Δ.Ε.Ν), ενώ το άγημα πυρασφάλειας βρίσκεται σε διαρκή ετοιμότητα να επέμβει.
Οι απαιτήσεις για κάθε ώρα πτήσης είναι δεδομένες καθότι το Aegean Hawk αν και είναι το πλέον σύγχρονο στην κατηγορία του, παραμένει μια πολύπλοκη πτητική μηχανή, η οποία υπόκειται σε έντονες δομικές καταπονήσεις, με πανάκριβα και ευαίσθητα ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία εκτίθενται σε αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στο θαλάσσιο περιβάλλον.
ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ
Επισημαίνεται ότι η υποχρέωση για συνεχή επαγρύπνηση υπάρχει πάντοτε για το σύνολο των εμπλεκόμενων στις παραπάνω διαδικασίες (ανεξαρτήτως ειδικότητας) ώστε να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα συμβάντος και ενισχύοντας έτσι τη συνολική ασφάλεια πτήσεων.
Η κρίσιμη συνδρομή του τεχνικού προσωπικού στα ελικόπτερα του Ναυτικού αξίζει πάντοτε ιδιαίτερης μνείας καθώς παρά τις δυσκολίες έχει πετύχει μέχρι σήμερα υψηλό δείκτη ασφάλειας πτήσεων.
Παρόλα αυτά είναι δεδομένες είναι οι ανάγκες σε ότι αφορά την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, το οποίο σε αυτές τις ειδικότητες δεν θα πρέπει να λειτουργεί σε συνθήκες πίεσης για να καλύψει τον αυξημένο φόρτο εργασιών. Ο τομέας αυτός είναι πάντα κρίσιμος και για το λόγο αυτό η ηγεσία του ΠΝ θα πρέπει να κατευθύνει ενέργειες για την ενίσχυση του με κάθε δυνατό τρόπο.
loading...
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.