Λαθρεμπορία, νοθεία και κλοπή στην αντλία καταγγέλλουν παράγοντες της αγοράς του υγραερίου κίνησης.
Θύματα των επιτήδειων οι καταναλωτές και στη συγκεκριμένη περίπτωση περίπου 200.000 ιδιοκτήτες ΙΧ, οι οποίοι μετέτρεψαν τους κινητήρες των οχημάτων τους, προκειμένου να γλιτώσουν από την ακριβή βενζίνη. Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Έθνους», οι επιτήδειοι κλέβουν με πειραγμένες αντλίες και πωλούν επικίνδυνο νοθευμένο καύσιμο.
Συγκεκριμένα, η εφημερίδα αναφέρει πως υπάρχουν δύο τρόποι με τους οποίους οι επιτήδειοι κλέβουν τους πελάτες:
Αντί για υγραέριο κίνησης, που έχει κανονική τιμή κοντά στα 0,65 ευρώ, βάζουν στα αυτοκίνητα υγραέριο θέρμανσης, δηλαδή ένα υγραέριο με τιμή κοντά στα 0,50 ευρώ, και έτσι κερδίζουν τη διαφορά.
Με παρέμβαση στην αντλία βάζουν ποσότητες που είναι μειωμένες κατά μέσο όρο κοντά στο 10%. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, κυκλοφορούν στο εμπόριο ακόμη και έτοιμες αντλίες με τον μηχανισμό κλοπής.
Σημειώνεται ότι οι πρατηριούχοι δεν υποχρεούνται να έχουν σύστημα εισροών/εκροών, δεν υπάρχει σύστημα έκδοσης αποδείξεων και δεν απαγορεύεται η συμφόρτωση υγραερίου κίνησης με βιομηχανικό.
Η νοθεία καταστρέφει τους κινητήρες
Σύμφωνα με τους ειδικούς εγκατάστασης συστημάτων υγραερίου, οι ζημιές που μπορούν να προκληθούν από το νοθευμένο LPG έχουν ακριβώς τις ίδιες επιπτώσεις με τη νοθευμένη βενζίνη, δηλαδή:
Αισθητήρες «λ» (κόστος αντικατάστασης 150 ευρώ έκαστος).
Καταλύτης (κόστος αντικατάστασης 800 ευρώ).
Σύστημα τροφοδοσίας (κόστος επισκευής 1.000 ευρώ).
Λογισμικό «εγκεφάλου» κινητήρα (κόστος επισκευής τουλάχιστον 300 ευρώ).
Αυτές είναι οι συνήθεις βλάβες που μπορεί να προκαλέσει το νοθευμένο υγραέριο και γενικά ένα μείγμα καυσίμου χαμηλής ποιότητας, από την στιγμή που δεν προσφέρει την ενέργεια που απαιτείται ώστε το αυτοκίνητο να λειτουργεί με τις εργοστασιακές προδιαγραφές.